Cute Unicorn

Ari gör soundtrack till "Mockingjay (pt. 1)"

Igårkväll, hade ariana livechatt på sin twitter. (Såg ni det? Jag såg halva slutet :/ Jag var lite "sen" haha) Där avslöjade hon att hon faktist har medverkat i en låt tillsammans med Lorde och Diplo till soundtracket till "Hunger Games: Mockingjay PART 1".
Jag är ett sånt SJUKT stort fan av alla Hunger Games filmer, åhgud jag är totalt kär i allihopa. Jag håller faktist på att läser en av böckerna nu haha xD
 
Jag har inte förstått hela händelsen till 100%, men vi vet fortfarande inte vad låten heter, tror jag. Eller jag vet inte i alla fall haha. Somsagt, har inte förstått allting helt. :P
Vi vet i alla fall att Ariana medverkar i en av låtarna och den låten ligger på plats 5 i albumet.
Här kommer albumet:
 
The Hunger Games: Mockingjay, Pt. 1 - Original Motion Picture Soundtrack
 
"Meltdown" - Stromae featuring Lorde, Pusha T, Q-Tip, & Haim
"Dead Air" - CHVRCHES
"Scream My Name" - Tove Lo
"Kingdom" - Charli XCX featuring Simon Le Bon
"TBA" - Ariana Grande featuring Lorde and Diplo
"Lost Souls" - Raury
"Yellow Flicker Beat" - Lorde
"The Leap" - Tinashe     
"Plan the Escape" - Bat for Lashes
"Original Beast" - Grace Jones
"Flicker" - Lorde
"Animal" - XOV
"This Is Not a Game" - The Chemical Brothers featuring Miguel
"Ladder Song" - Lorde
 
"TBA" är en förkortning på To Be Announced som på svenska betyder "Kommer avslöjas" typ.
Det är kul för att det har blivit som en stor grej ang. att man inte vet vad låt 5 heter. Haha.
 
Jag är riktigt sugen på att höra Ariana, Diplo och Lorde's låt. Ska bli så sjukt kul!
 

 
Nu till saker lite utöver Ariana, om ni inte har sett trailern till Mockingjay pt.1 så verkligen MÅSTE ni!
Här kommer den:
 
 
Jag är SÅ SÅ SÅ SÅÅÅ spänd på denna film! Åh vad jag längtar :D
Såhär säger SF-BIO om filmen:
Vi får följa vår hjältinna Katniss Everdeen när hon leder Panems tolv distrikt i ett uppror mot den korrupta huvudstaden Capitol.Kriget som kommer att avgöra Panems öde eskaleraroch Katniss måste bestämma sig vem hon kan lita på och göra allt som krävs för att skydda sin familj och sina vänner.
Filmen har biopremiär här i Sverige den 19 November och misstänks ha åldersgräns från 15 år. Fast det är inte helt klart än! Ett slutgiltigt svar om åldersgräns kommer vi få den 2 November!
 
Har ni sett Hunger Games? Vad tycker ni om den och är ni exalterade för Mockingjay? Let me know!!
 
Puss å kram,
Hannah.





» Maria

Ingen av låtarna var med i filmen så du vet :) mockingjay alltså. Bara lorde när texten rullades i slutet.

2014-11-19 » 14:18:20

I love Ariana Grande

2015-03-15 » 18:54:30

Thank you for sharing your thoughts. I truly appreciate your efforts and I am waiting for
your further write ups thanks once again.

2017-11-20 » 13:07:43

Kommentera inlägget här!:

♥Namn:
Kom ihåg mig?

♥Din email :): (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida? :D Let us know!!:

♥Din kommentar <3:

Trackback