Cute Unicorn

HOW TO MAKE BIBBLE

Heej, omg, jag har hittat receptet på bibble!
Om ni inte vet vad bibble är så är det ett brittiskt godis från england som våran favoritkaraktär i nickelodeons program Victorious älskar, Cat Valentine såklart :D
I ett avsnitt i Victorious och ett avsnitt i Sam&Cat så blir Cat helt beroende i bibble! Ni måste se dom avsnitten, dom är sjukt roliga!
Ariana sa även backstage "Det smakar som karamell popcorn med choklad och strössel med nåt rosa på det! Jag vet inte vad det rosa är för nåt men det är jättegott.. jag kunde inte sluta äta det när vi filmade... Jag hade en riktig besatthet för bibble lika mycket som Cat Valentine hehe." blir du inte sugen?
 

 
 
En skål full av popcorn
2,3 dl farinsocker (brunt socker)
1/2 tsk salt
1 1/2 msk vaniljsocker
1 dl rumsvarmt smör
1/2 tsk bakpulver
50 g Vit choklad
Karamellfärg eller strössel
  1. Gör popcorn.
  2. Blanda farinsocker, salt, vaniljsocker och smör i en stor kastrull. Sätt på värme på spisen och ställ kastrullen på den varma plattan.
  3. Titta i kastrullen tills du ser att det börjar bubbla, då tar du bort kastrullen och ställer den på en platta som inte är varm och blandar bakpulver.
  4. Häll sedan i alla popcorn i sockerblandningen och blanda, men gör det fort! För att sockerblandningen stelnar väldigt fort!
  5. Låt popcornen chilla tills dom inte är varma längre.
  6. Smält chokladen i en tills den är helt smält.
  7. Blanda karamellfärg eller strössel i chokladen.
  8. Häll i dina popcorn i chokladen, och blanda tills alla popcorn är täckta med choklad.
  9. Ta fram en plåt och lägg bakplåtspapper över plåten, och lägg över alla chokladtäckta popcorn på plåten.
  10. Ställ in i frysen i 10 min, sen kan du klar och kan äta!

recept taget från: https://www.youtube.com/user/SociallySIX/

 
Helt ärligt, jag har inte provat dom än. Så det kan kanske vara lite fail i receptet och så.. säg till isåfall!
Jag tycker det låter jättegott :)
 
Ska ni prova? Eller har ni redan? Let us know!
 
 
xoxo Hannah





Ariana grande är bäst.du är rolig och fin😺

2014-10-18 » 09:36:34
» Kolle

I ❤️ ARI

2014-12-02 » 20:00:39
» Kolle

I ❤️ ARI

2014-12-02 » 20:00:42

Ariana grande är så bra sångerska och snäll hon är bara bäst!!!!

2015-10-18 » 09:04:33

Ariana grande är så bra sångerska och snäll hon är bara bäst!!!!

2015-10-18 » 09:04:33

Du är bara bäst jag vill jätte järna träffa dig. Du är så fin ❤

2017-06-15 » 08:37:10
» Lexan

Ska helt klart testa att göra bibble! Hoppas att receptet fungerar:)♥

2018-01-17 » 20:16:28

Kommentera inlägget här!:

♥Namn:
Kom ihåg mig?

♥Din email :): (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida? :D Let us know!!:

♥Din kommentar <3:

Trackback